GG Tech | Motocykl

Motocykl

jjs-ggtech4-1

Mamy przyjemność zaprezentować Państwu motocykl studialny, który powstał w firmie GG Tech. Projekt wykonany w pracowni JJS Design przez J. Jacka Synakiewicza, został przez nas przyjęty do wykonania głównie z uwagi najego walory estetyczne i nowatorskie rozwiązania. Tak wymagający projekt mogliśmy zrealizować dzięki zaawansowanemu technologicznie parkowi maszynowemu oraz doświadczeniu zdobytemu podczas realizacji skomplikowanych projektów. Motocykl wytypowano do wzięcia udziału w wystawie  „Design in Poland – Transition to Modernity”, zorganizowanej w Genewie przez Urząd Patentowy RP. Nominowanie motocykla do wystawy zapadło niemal w ostatniej chwili. Na budowę jego I etapu, widocznego na zdjęciach, mieliśmy zaledwie jeden  miesiąc! Tylko dzięki najnowszym technikom projektowania CAD/CAM/CNC, naszej sprawności i pasji, całość prac została wykonana w terminie. Jako, że jest to model wystawowy, estetyka, precyzja i jakość wykonania były dla nas priorytetem. Uważamy, że tylko produkty wykonane na najwyższym poziomie, mogą promować w Europie polski design i myśl techniczną. Wykonany motocykl studialny jest naszym wkładem do dalszych prac nad wspólnym już projektem JJS Design – GG Tech.

DSC00150 (Copy)Silnik jest najtrudniejszym elementem naszego motocykla. Jest on dla nas dużym wyzwaniem projektowym i technologicznym. Innowacyjna koncepcja J. Jacka Synakiewicza rodzi kilka wariantów samego tłoka. Udało nam się zbudować, uruchomić i poddać krótkim testom trzy różne silniki dwusuwowe. Pierwszym z nich był silnik o pojemności 125 ccm z zastosowaniem tzw tłoka przestrzennego. Silnik ten jest „ćwiartką” silnika JJ2S X4 500 pochodzącego z motocykla. Bardzo ciekawym rozwiązaniem tłoka jest tzw. tłok odrzutowy, w którym istnieje potencjał wykorzystania energii kinetycznej spalin w sposób nie spotykany dotąd w konstrukcjach silników spalinowych. Takie rozwiązanie niesie ze sobą również niekonwencjonalne podejście do konstrukcji rezonatora wydechowego, który może generować powrotną falę ciśnienia nie do doładowania silnika jak w klasycznych dwusuwach ale do powtórnego oddziaływania na tłok – konkretnie na górne ścianki kołnierza komory wstępnego sprężania. Doskonałe chłodzenie, prosta konstrukcja i przede wszystkim dowolność układów korbowych to cechy, które zadecydowały o budowie silnika modelarskiego wg projektu JJS Design. Pomyślne testy jednocylindrowej jednostki o pojemności 6,5 ccm zaostrzyły apetyt na zbudowanie dwucylindrowego silnika w układzie V, które były rzadkością w dotychczasowych konstrukcjach silników dwusuwowych. Głównie przez problem usytuowania i separacji komór wstępnego sprężania. Nasze rozwiązanie jest proste, zwarte i pozbawione wyżej wymienionych problemów nie tylko w układzie V ale w każdym innym. Z tego powodu obecne stadium rozwoju jest świetną bazą do modelarskich silników spalinowych oraz stanowi dobre podłoże do badań większych jednostek.

Film z uruchomienia silnika 13 ccm

Film z uruchomienia silnika 6,5 ccm